Yksinkertainen kysymys imettämisestä nostatti mellakan suositulla keskustelupalstalla
Suositulla Vauva.fi -keskustelupalstalla nousi varsinainen mellakka, kun joku aloitti keskustelun otsikolla: ”Miksei ravintolassa muka saisi imettää?”
– Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa? Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi, keskustelun aloittaja kirjoitti.
Kysymys nostatti vastausten vyöryn, kun ravintolassa imettämistä sekä puolustettiin että vastustettiin. Vastustajien kommentit olivat selvästi aggressiivisempia ja keskustelussa alitettiin soveliaisuuden rima moneen otteeseen.
Tässä vastustajien vähiten painokelvottomia kannanottoja.
– Pidetään ne rinnat ihan piilossa vain! Ei tartte sitä maidonlussutusta mainostella, kun muut yrittävät nauttia ateriastaan. Jos kerran on moinen nurkkaus tehty, niin eipä vaadi sinultakaan monta askelta siirtyä vauvan kanssa sinne rauhaan imettämään.
– Ei kiinnosta edes nurkkasilmällä nähdä jonkun paisuneita sinisenkirjavana punoittavia raskausarpisia hinkkejä samaan aikaan, kun syön pihviä.
– Koska se on iljettävää. En halua myöskään kuunnella puliukon kurlutusta, kun imee kaljapullostaan nestettä.
– Ei voi olla vessa niin kaukana, etteikö sinne jaksaisi lompsia. Imettäjät haluaa vaan herättää huomiota MinäMinä-tyylillään.
Vauvan imettämiselle ravintolassa löytyi myös puolustajia.Tässä heidän perustelujaan.
– Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?
– Imetin 80-luvulla lapsiani ravintoloissa, kahviloissa, kauppojen levähdyspenkillä jne. Siististi harson alla. Sain vain hymyileviä katseita kanssaihmisiltä. Mistä on tullut tämä viha lapsia ja lapsiperheitä kohtaan?
– Olen neljä lasta imettänyt, ihan joka paikassa. Iiiihan joka paikassa!! Ja koskaan en ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin tai puheisiin, en ikiikiikinä. Ja viidennen imetän samoin. Mikä ihme teitä vaivaa??
– Eihän se imettäjän syy ole, jos joitain ällöttää imetys. Mutta ei kyllä näillä ällöttyjillä ole mitään oikeutta vaatia imettävää pois ravintolasta. Yhtä hyvin ihmisiä voi ällöttää jonkun akne, räkäinen puhetyyli tai häiritsevä kälätys.
Mitä mieltä sinä olet asiasta?
Lähde: Vauva.fi
Kuva: Pixabay
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Mette-Maritin vangittu Marius-poika: Shokkipäätös!
- Sanna Marin veti herneet nenään lentokentällä – katso kuva!
- Taustalaulajalta suoraa puhetta Dannysta ja Helmistä: “Se on aivan selvää”
- Helena Koivun juhannuksessa surullinen käänne: ”Elämä tuntuu tavallista raskaammalta”
- Tuukka Temonen sai liikuttavan viestin: ”Tapahtui mitä tahansa”
- Katri Riihilahti paljastaa: Tämä asia on Akilta tiukasti kielletty
- Katariina Souri laukoo suorat sanat Susanna Penttilän panobussista – näin reagoi Suski
- Huhumylly TTK:n ympärillä sakenee – onko tässä uusi juontaja?
- Kasinorakastajan blogi: Vastuullisuus on alan suurin vitsi
- Sara Siepin Pyry-puoliso tarjoaa harvinaisen kurkistuksen pariskunnan vauva-arkeen
- Huhumylly TTK:n ympärillä sakenee – onko tässä uusi juontaja?
- Katariina Souri laukoo suorat sanat Susanna Penttilän panobussista – näin reagoi Suski
- Katri Riihilahti paljastaa: Tämä asia on Akilta tiukasti kielletty
- Taustalaulajalta suoraa puhetta Dannysta ja Helmistä: “Se on aivan selvää”
- Helena Koivun juhannuksessa surullinen käänne: ”Elämä tuntuu tavallista raskaammalta”
- Alexander Stubb vaihtaa vapaalle – lomakuva Kultarannasta sai ihastuneen vastaanoton
- Tuukka Temonen sai liikuttavan viestin: ”Tapahtui mitä tahansa”
- Sara Siepin Pyry-puoliso tarjoaa harvinaisen kurkistuksen pariskunnan vauva-arkeen
- Huippukokki Kape Aihinen raivosi asiakkaille ravintolassa: ”Mikä vi*tu sua vaivaa?”
- Kasinorakastajan blogi: Vastuullisuus on alan suurin vitsi