Vain yksi tölkki limua tai mehua päivässä kasvattaa riskiä kuolla sydäntautiin jopa 31 %
Harvardin yliopiston massiivisessa tutkimuksessa todettiin huolestuttavia terveysriskejä, jotka aiheutuvat sokeria sisältävistä juomista.
Tutkimuksen mukaan juomalla vain yhden sokeria sisältävän juoman päivässä kasvatat riskiäsi kuolla sydäntautiin jopa 31 prosentilla. Samalla myös riski kuolla ennenaikaisesti mistä tahansa muusta syystä, mukaanlukien syöpä, kasvaa yli viidenneksellä.
Jos vaihdat juomasi sokerittomaan versioon, riski kuolla ennenaikaisesti vähenee, mutta kasvaa jälleen, jos juot enemmän kuin neljä dieettijuomaa päivässä.
Tutkimuksessa sokeria sisältäviin juomiin laskettiin limut, mehut ja energiajuomat.
Tutkimuksen lopputuloksista tehtiin johtopäätös, että terveyden kannalta paras juoma on edelleenkin vesi.
Tutkimukseen osallistui 80 647 naista vuosina 1980-2014 sekä 37 716 miestä vuosina 1986-2014. Jokaiselta osallistujalta kysyttiin terveys- ja elintapatietoja kahden vuoden välein.
Miksi vesi on paras juoma?
Ihmisen kehosta noin 60 % koostuu vedestä ja veressä veden osuus on 90 %. Käytännössä kaikki kehon toiminnot tarvitsevat vettä toimiakseen tehokkaasti ja sujuvasti. Täydellisen tarkkaa ja kaiken kattavaa lukua veden juomiselle ei ole pystytty määrittelemään, mutta järkevänä määränä pidetään yleensä kahdeksaa vesilasillista päivää kohden. Hikoilu päivän aikana luonnollisesti lisää myös veden tarvetta. Lähde: Daily Mail Kuvat: PixabayLUE MYÖS:
🎁 Huipputarjous jatkuu: 10 euron kierrätysvapaa megakierros Reactoonz-peliin – vain 1 eurolla!
- Peli: Reactoonz
- Vain uusille asiakkaille!
- Huh! Allsång på Skansenin ruotsalaiskatsojilta suoraa puhetta Lindasta ja Petestä
- Hjallis Harkimo ja Jasmine Pajari menivät naimisiin – katso kuvat!
- Helmi Loukasmäki julkaisi häkellyttävän upeita kuvia – vau!
- Kuningas Charlesilla oudot vessasäännöt
- Janni Hussilta raskas avautuminen: ”Suurin vuoristorata olivat tunteet”
- Kasinorakastajan blogi: Peliautomaattien propaganda
- TTK-spekulointi kiihtyy – ovatko nämä julkkikset seuraavat tähtioppilaat?
- Mette-Maritin Marius-poika lusii ökypuitteissa – ”Ei saa erityiskohtelua”
- Janni Hussilta ja Sointu Borgilta shokkiuutinen: ”Breikki”
- Eppu Normaali nousee lavalle viimeistä kertaa – Martti Syrjä haikeana: ”Tässä tämä sitten oli”
- Hjallis Harkimo ja Jasmine Pajari menivät naimisiin – katso kuvat!
- Janni Hussilta raskas avautuminen: ”Suurin vuoristorata olivat tunteet”
- Helmi Loukasmäki julkaisi häkellyttävän upeita kuvia – vau!
- Intiimi paljastus Shirly Karvisen ja Ahdin avoliitosta: ”Vaikka rakastan…”
- Huh! Allsång på Skansenin ruotsalaiskatsojilta suoraa puhetta Lindasta ja Petestä
- Eppu Normaali nousee lavalle viimeistä kertaa – Martti Syrjä haikeana: ”Tässä tämä sitten oli”
- Kuningas Charlesilla oudot vessasäännöt
- Rita Niemi-Manninen avautuu silikonirinnoistaan: ”Mulle laitettiin tissit”